Er zijn nog enkele pagina’s die niet direct zichtbaar zijn maar toch best belangrijk. Meestal heeft de hosting daar zelf een standaard plaatje bij maar dat staat toch minder chique dan je eigen branding. Wat zijn de meest vergeten pagina’s (die toch best belangrijk zijn).
404 pagina
Je kent hem wel, je komt per ongeluk op een gebroken linkje terecht en er verschijnt een 404 pagina in beeld. De 404 is de meest voorkomende foutmelding op websites. Het betekent dat een pagina (om wat voor reden dan ook) niet gevonden kon worden door de server. Meestal verschijnt er een saaie pagina met slechts een melding, maar deze pagina kun je ook helemaal laten opmaken in de stijl van jouw bedrijf en het is de ideale plek voor een klein grapje. En met de juiste CTA stuur je je klanten snel weer terug naar de juiste pagina!
Out of stock
Het overkomt iedere webshop, een populair artikel is out of stock. Er zijn verschillende manier om hiermee om te gaan, als je niks doet is de kans groot dat de klant naar een andere webshop vertrekt. Zonde toch? Je kunt hier alternatieve opties aanbieden of zoals Picnic het zo mooi noemt, een wachtverzachter aanbieden. Dit kan in de vorm van korting of een presentje bij de bestelling.
De zoekresultaten pagina
Je ziet het steeds minder vaak, een zoekfunctie op een standaard website. Webshops maken er vaak nog wel gebruik van. Maar waar zien we de resultaten? Niks zo frustrerend als een zoekfunctie die zijn werk niet goed doet of je naar een vergeten pagina stuurt. Daarom is het belangrijk om de resultatenpagina mee te nemen in de vormgeving en vooral ook even goed te testen voordat de website live gaat!
#Linkinbio
Op Instagram kun je in een post geen linkje plaatsen, vandaar de term #linkinbio. Helaas kun je daar maar een url kwijt en vaak heb je wel iets meer te vertellen. Daarom een speciale social pagina, hierop kun je meerdere links kwijt. Bijvoorbeeld naar je blogposts maar ook verplaats je hier snel naar contact of andere social pagina’s. Omdat de meeste bezoekers hier via mobiel komen is de pagina volledig responsive (mobile proof).
Natuurlijk moeten de pagina’s bij jouw bedrijf en website passen. Niet ieder bedrijf heeft een zoekfunctie nodig of een out stock. Bovendien is het altijd maatwerk en is het belangrijk om vooraf te bekijken welke pagina’s belangrijk zijn, welke volgorde het menu krijgt en om te checken of alle links werken zodat die 404 zo min mogelijk bezocht wordt. Ben jij toe aan een nieuwe website? Neem gerust vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken!